Okazja – tylko spokojnie…?

Internetowe okazje kojarzą się przede wszystkim z Grouponem i innymi podobnymi serwisami. Jeszcze dwa lata temu były bardzo popularne. Teraz spowszedniały. I pomimo, że nadal można na nich natrafić na ciekawe oferty, ich oferta przypomina spam.

zakupy_spokojnie

Zbyt intensywnie próbują wtłoczyć swoje propozycje i jednocześnie mało martwią się o dostosowanie przesyłanych propozycji do wymagań Klientów.

Pierwszą zasadą mądrych zakupów jest nie uleganie emocjom i kupowanie tylko tych produktów, które potrzebujemy w optymalnym na taki zakup czasie. Tak samo obowiązuje to w tradycyjnych zakupach w sklepach stacjonarnych, jak i w Internecie. A nawet rzekłbym, że w Internecie jest dużo wygodniej, gdyż możemy dokonać zakupu w sklepie znajdującym się w dowolnym miejscu na Ziemi – o ile tylko okaże się, że kosztowo zakup ten jest optymalny.

Oczywiście każdy sprytny internauta działa według pewnego, utartego schematu:

1. Poszukuje produktu w Google (wszystko zależy od tego, jaki to produkt).
2. Czyta lub ogląda recenzje tego produktu.
3. Sprawdza cenę na Allegro.
4. Sprawdza cenę w porównywarkach cenowych: Ceneo.pl, Nokaut.pl, Skapiec.pl
5. Wyszukuje najtańszą ofertę – lub niekoniecznie najtańszą, tylko najbardziej pasującą, np. ze względu na renomę sklepu, koszt wysyłki itp.
6. Dokonuje zakupu.