Sprawdź sprzedawcę formalnie

Przede wszystkim handel internetowy nie różni się formalnie od innych rodzajów biznesu. Sklep powinna więc obsługiwać legalnie działająca firma. Na stronie muszą być podane takie dane, jak pełna nazwa (np. „E-handel Jan Kowalski” lub „Zakupy sp. z o.o.”), adres siedziby, numer NIP i numer Regon.

formalnie

Dane na ogół są przedstawione na stronie z danymi kontaktowymi lub w regulaminie sklepu. Ich prezentacja jest wymagana przez ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa o handlu elektronicznym.

Rzetelny sklep internetowy powinien także mieć regulamin

Akceptujesz jego zapisy, dokonując zakupów i najlepiej politykę prywatności, mówiącą o sposobie traktowania przekazywanych danych osobowych lub odpowiadające jej zapisy wewnątrz regulaminu. Godne zaufania sklepy internetowe działają także pod własną domeną. Najczęściej będzie to domena .pl, wyjątkiem są duże i rozpoznawalne marki korzystające z domen .net lub .com